Verslag 5: wonderful Pai<3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nayan - WaarBenJij.nu Verslag 5: wonderful Pai<3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nayan - WaarBenJij.nu

Verslag 5: wonderful Pai<3

Door: Nayan Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Nayan

25 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Na het ophalen van mijn laundry en het eten van mijn gratis ontbijt (zat bij de prijs inbegrepen, iets wat ik de nacht voor de jungletocht vergeten was. Voor 80 baht een ontbijtje afgerekend en uiteindelijk mijn geld terug gevraagd, wat waren ze toch blij met me, haha NOT). Eenmaal in de minivan gestapt zag ik dat de twee Canadese meiden(Shannon en Janica) van de jungletocht ook mee gingen naar Pai. (zij zaten bij de twee dagen groep). Na een dollemans rit van twee uur door de bergen met haarspeldbochten, kwamen we aan bij een klein restaurantje, waar we 20 minuten zouden stoppen. Toen we op het terras zaten kwam er een andere minibus aangescheurd en ook deze stopte bij dit restaurantje. Hieruit sprongen al gauw 7 mensen waarvan er (minimaal) 1 gelijk begon te kitsen. Deze bus kwam vanuit de richting die wij nog op moesten, we waren dus gewaarschuwd. Toen de pauze voorbij was reed onze chauffeur weer als een bezetene verder. Hij dacht volgens mij dat hij op het circuit reed. Al moet ik zeggen dat hij wel precies wist waar hij hoe hard kon rijden. Of tenminste zo leek het. Onderweg had ik samen met de twee meiden besloten om een kamer te gaan delen in Pai. Dit zou voor ons allemaal goedkoper zijn dan wanneer we zelf een kamer moesten zoeken en relaxer zijn als een gedeelde kamer in een hostel. We kwamen al gauw uit bij Darling View Point. De meiden hadden hier al van gehoord via via en hier kregen we al gauw een aanbod om voor 200 baht(4,53 euro ongeveer) per persoon per nacht een bungalowtje te huren. We mochten zelf uitkiezen welke bungalow. Hier hadden de meiden wel oren naar (en ik ook wel natuurlijk) en we kozen een bungalow, compleet met een terras, prachtig uitzicht over Pai en twee hangmatten. Geweldige keuze dus! 's Avonds huurden we twee scooters(100 baht per scooter per 24 uur) om de volgende dag rond te touren. Daarna gingen we een hapje eten in de Yellow Sun bar om vervolgens nog een drankje (of 20) te doen en erg laat (en zat) thuis te komen. De volgende dag werd er dus weinig rond getourd en van de plannen die we hadden (twee watervallen, de Pai Canyon en de hot springs bezoeken) beperkten we ons verrassend maar tot een waterval. Deze viel stiekem een klein beetje tegen, we hadden wat anders verwacht, maar goed. 's Avonds hadden we onze bungalow en scooters met een dagje verlengt. 's Avonds laat was het weer hetzelfde liedje. Yellow Sun bar en afsluiten bij de Don't Cry bar. Deze was open van 00.00 tot 06.00 ongeveer en was compleet met kampvuur en een eet gedeelte. De volgende dag beperkten we ons wederom maar tot de andere waterval en weer hadden we de scooters en onze bungalow met een dagje verlengd. De volgende twee dagen verliepen verassend hetzelfde en na een aantal dagen hadden we dus alles gezien, behalve de hot springs. De laatste stapavond was de avond van de voetbalwedstrijd. Deze hadden we gekeken in "the living room pub" en daarna vertrokken we weer naar de Don't Cry bar. De meiden waren al vooruit gelopen en toen ik daaraan kwam stonden er allemaal mensen op straat en zwaailichten. Ik spoedde mij erheen en constateerde dat de meiden oke waren en er twee scooters (een grote cross schakel) en twee gasten op de grond lagen die er erg aan toe waren. Ze waren frontaal op mekaar geklapt. De meiden hadden het allemaal zien gebeuren. Beetje overstuur waren ze nog wel. De ene persoon had schijnbaar al erg veel gedronken, als dat zo is, is dat erg dom dus. De aanwezige politie agenten voerden niet erg veel uit. Een man uit de Isle of Mann verleende first aid. (Met hem had ik de wedstrijd gekeken, hij had geld ingezet op Nederland en zou bij een winst met twee doelpunten verschil meer dan 600 pond krijgen, na het ongeluk heb ik een baco of 6 van hem gehad)toen de ambulance eenmaal arriveerde, leken ze niet erg veel haast te hebben. Maar goed, de een werd afgevoerd in de ambulance, de ander achterin de politie pickup. Later hoorden we dat ze naar Chiang Mai afgevoerd waren en daarna naar Bangkok zouden vliegen. Een van hen bloedde uit zijn ogen en we hoorden dat hij waarschijnlijk blind zou worden, de ander was buiten bewustzijn. Een wijze les dus voor iedereen, draag altijd een veiligheidsbril op de scooter! Oja, en laat je scooter staan als je drank op hebt natuurlijk. Overigens hadden we onze scooters al ingeleverd op de avond voor het ongeluk. De vijfde avond bleven we verstandig thuis. De volgende dag moesten we om 11.00 uur uitchecken en we zouden dan ook naar een goedkoper hostel verkassen. Dit om geld te besparen en ons wat meer onder de andere backpackers te begeven. The Purple Monkey is het geworden. Hier kunnen we vanmiddag inchecken. Vanmorgen hebben we er onze backpacks al af kunnen geven. Een erg aardig engels vrouwke werkt er bij de receptie. Het grappige is dat ze er een babyaapje hebben. Deze loopt (en plast en schijt) gewoon overal rond. Maar goed, nu ik eindelijk bij ben met mijn verhalen, kan ik nog een stukje over Pai zelf vertellen.
Na 5 nachten in Pai te zijn geweest kan ik wel constateren dat het er erg relaxt en gemoedelijk is. We hebben vrienden gemaakt onder het Yellow Sun personeel en worden dan ook altijd vriendelijk begroet. Pai zelf is een klein dorpje (met volgens wikipedia 2284 inwoners)met twee winkel/restaurant/bar straten. Hier naast bevinden zich ook nog een paar straatjes met horeca en winkeltjes maar hoe verder van de twee straten af hoe minder. Het lijkt op een oud hippie dorpje met erg veel reggea barretjes. Er hangt dus een erg chille sfeer. Iets wat een echt vakantie gevoel geeft. Rond de namiddag(ervoor ligt iedereen nog met een kater op bed) komen er in de winkelstraten allemaal kraampjes tevoorschijn. Met eten, kleren en sieraden. Erg leuk om een paar keer overheen te lopen en het eten is (meestal) erg lekker!
Tot zover weer mijn verslag, ik verwacht trouwens nog wel een paar dagen in Pai te verblijven. Gewoon omdat het zo geweldig is hier!

wederom check voor foto's

nayanheijmanas.tumblr.com

(gewoon kopieren in de adresbalk)

Tags: Pai, Thailand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nayan

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 19908

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 26 Februari 2017

Roadtrip & Afstudeerstage

11 Juni 2014 - 21 Augustus 2014

Thailand en omstreken

Landen bezocht: