Verslag 3: Bye bye Bangkok - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Nayan - WaarBenJij.nu Verslag 3: Bye bye Bangkok - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Nayan - WaarBenJij.nu

Verslag 3: Bye bye Bangkok

Door: Nayan Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Nayan

21 Juni 2014 | Thailand, Ayutthaya

Mijn laatste dagen Bangkok waren ingegaan.Met op het programma de eerste poule wedstrijd van Nederland.De wedstrijd begon hier om 02.00 in de nacht. Maar ik zocht al vroeg een Thais barretje op waar ik de wedstrijd zou gaan kijken. Voor mezelf had ik een NL uitshirt gekocht en voor mijn thaise makker een thuis shirt. Na verscheidene vodka-red bull buckets genuttigd te hebben was het moment eindelijk daar. Nederland won overtuigend met 5-1 zoals jullie allemaal weten.Toen de wedstrijd klaar was waren alle bars dicht. toch was er 1 punt waar iemand met een soort koelbox nog drank verkocht. Hier stonden we met een man of 30 na te feesten. De volgende dag was een van mijn slechtste dagen uit mijn leven. Oj oj oj wat had ik een kater! Om 16.00 besloot ik toch maar om van mijn kamer af te komen en naar de Chatuchak Weekend market te gaan. Dit is een markt met meer dan 9000 kraampjes. eenmaal aangekomen werd ik door de taxi afgezet opde meest slechte plek die je maar kan bedenken met zo'n kater. De "voedsel" afdeling. Na hier bijna over mijn nek te zijn gegaanliep ik verder als een zombie over de gigantisch grote markt. Hier hadden ze een dieren afdeling. Ze verkochten werkelijk allerlei soorten dieren. Van vissen tot vogels en vogels tot reptielen. Aapjes, biggen, egels, katten en honden ontbraken hier ook niet. Net een dierentuin. Opmerkelijk was dat toen ik in een wat drukker gedeel liep iedereen ineens stil stond. Net een flashmob. Zo respectvol als ik ben besloot ik om ook maar even stil te staan. Wat bleek, om 18.00 speelden ze het volkslied van Thailand waarbij iedereen uit respect stil gaat staan.
Mijn laatste avond in Bangkok besloot ik om nog even 1 cocktailtje te drinken. Toen ik hier op het terras zat op mijn telefoon te gapen stonden er ineens 2 mensen langs mijn tafeltje. Ik keek op, Marit en Manja. Heel toevallig hadden ze mij zien zitten. Na wat meer drankjes en afpingel praktijken verder besloot ik toch maar om naar bed te gaan. Het was immers al rond half 3 en om 07.15 zou ik opgehaald worden voor een "dagtrip" (ja tussen aanhalingstekens inderdaad) naar Ayutthaya. Met mijn wekker om 06.20 schrok ik toch pas om 07.05 wakker. Geen tijd meer om te douchen dus en als een speer naar de lobby.Natuurlijk werd ik pas om 07.45 opgehaald, ik had het kunnen/moeten weten. Brak en moe als ik was in een minivan naar het volgende plaatsje: Ayutthaya. Hier aangekomen gingen we van tempel naar tempel. Dit was ik na de zoveelste tempel al wel weer beu. Gelukkig was er bij de laatste tempel een soort olifanten show. Daarna kregen we te horen dat we vanaf nu vrije tijd hadden. Tot het moment dat de nachttrein naar Chiang Mai vertrok. Dit was 19.45. Dat gaf ons ZES uur vrije tijd in een dood dorpje waarin we eigenlijk alles al gezien hadden. In de bus naar Ayutthaya had ik 2 Californische meiden van inde 30 leren kennen. Gelukkig moesten hun ook naar Chiang Mai.Wachten duurt forever maar uiteindelijk kwam de trein 20min te laat aan(of course). In Wagon nummer 8, plaats nummer 10 zou ik 13uur door moeten brengen. De California Girls hadden wagon 9.
Mijn reis kon eindelijk verder gaan...

Tags: Ayutthaya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nayan

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 19895

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 26 Februari 2017

Roadtrip & Afstudeerstage

11 Juni 2014 - 21 Augustus 2014

Thailand en omstreken

Landen bezocht: