Verslag 1: To Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nayan - WaarBenJij.nu Verslag 1: To Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nayan - WaarBenJij.nu

Verslag 1: To Bangkok!

Door: Nayan Heijmans

Blijf op de hoogte en volg Nayan

13 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Met nog maar een paar weken voor de zomer heb ik uiteindelijk toch nog besloten om een mooie reis te gaan maken. Door mijn uitstekende prestaties op school heb ik maar liefst 12 weken zomervakantie! Om deze zomervakantie werkend door te brengen was natuurlijk geen optie voor deze luie student. De keuze voor een backpackreis van 10 weken was dan ook snel gemaakt. Net als mijn reis naar Curaçao ga ik ook deze reis helemaal alleen maken. Maar dit keer verblijf ik dus niet op een plek maar ben ik van plan om al backpackend door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam gaan. Een groot avontuur wat mij te komende tijd te wachten staat. Voor ik ga vertellen over datgene wat ik tot nu toe mee gemaakt heb wil ik even een paar mensen bedanken voor hun informatie en/of materi ële hulp, met name: Emmy, Anouk, Alissa, Marit v.S., Marit K., Raymon en natuurlijk niet te vergeten mijn ouders! Allemaal heel erg bedankt! (Als ik je vergeten ben, sorry daarvoor. Mijn geheugen komt helaas ongeveer overeen met dat van een goudvis. Toch bedankt!)
Nu we dat gehad hebben kunnen we verder naar mijn reis.
Een week voor vertrek had ik nog tentamens van mijn school. Deze moest ik allemaal halen want de hertentamens zijn eind juni/begin juli. Jullie voelen hem al aankomen, dan zit ik hier nog steeds in Azie. Falen was dus geen optie. Als ik deze tentamens allemaal zou halen, zou mijn P zo goed als binnen zijn. Op het moment van typen wacht ik nog steeds op een aantal punten, dus hierover horen jullie later meer. Door deze tentamenweek was het voor mij niet mogelijk om me goed voor te bereiden op mijn 10 weekse backpack trip. Er moest namelijk hard gestudeerd worden zodat ik al mijn tentamens zou halen. Het weekend tussen de tentamens en vertrek was een weekend met 2 mooie festivals. Harmony of Hardcore en 7th Sunday. Wederom dus geen tijd om me voor te bereiden. Maandags en dinsdags was het opruimen en de laatste voorbereidingen treffen. Ook hier erg weinig tijd om me te verdiepen in wat er allemaal te doen en zien is in Thailand.
Het werd al vrij vlug woensdag, vertrekdag. Mijn ouders brachten me naar het vliegveld van Dusseldorf. Eenmaal hier aangekomen was het erg onduidelijk waar we ergens konden parkeren. Dus stapten ze mee uit en namen we afscheid. Nog nooit een afscheid mee gemaakt wat zo vlug moest gebeuren, want we mochten daar niet parkeren. Dit was erg jammer, maar helaas niks aan te doen. Eenmaal binnen ging ik op zoek naar de balie van Emirates. Na deze snel gevonden te hebben kon ik mijn backpack inleveren, want ik had online al ingecheckt. Er stonden in deze rij maar 2 mensen voor mij dus dit was ook zo gebeurt. Nu hadden we nog tijd zat gehad om koffie te drinken, maar helaas konden mijn ouders dus geen parkeerplekje vinden.
De vlucht naar Dubai verliep erg goed. Met een stoel bij de nooduitgang en een lege plek langs me waande ik me een ware VIP (wat ik natuurlijk ook ben…. :p). Na flink wat wijntjes, 4 zakjes nootjes, als diner vooraf een garnalen cocktail en als hoofd een stukje zalm met risotto en 2 films vloog de tijd letterlijk en figuurlijk voorbij. Eenmaal in Dubai moest ik iets meer dan 3 uur wachten. Hier heb ik mijn tijd besteeds bij een restaurantje. Om hier iets te kopen had ik natuurlijk dollars of AED (United Arab Emirates Dirham) nodig. Toch maar even me laatste 10 euro gewisseld in 48AED. Dit zou net genoeg zijn om 3 colatjes te kopen. Er was namelijk ook nergens wifi te krijgen, behalve als ik iets zou kopen.
De vlucht naar Bangkok verliep wederom erg goed. Dit keer had ik een stoel achter een muur. Dus ook met meer beenruimte. Het “nadeel” was wel dat dit de plekken zijn voor ouders met baby’s. Toen ik eenmaal zat bleek dit ook het geval te zijn. Van de 4 stoelen zat ik op de meest rechtse, de twee linkse stoelen zaten een oma en haar dochter. Zij hadden een babytje bij. Gelukkig was de stoel langs mij weer vrij. Erg veel last heb ik van dit babytje niet gehad, het was meer vermaak voor me dan dat ik er last van gehad heb. Heb het babytje zelfs nog bezig gehouden met het opstijgen en landen. Wederom een goeie stoelkeuze dus!
Eenmaal in Bangkok aangekomen ging ik op zoek naar een taxi. Bij de taxi staanplaats stonden twee backpackers meer te wachten. Met deze twee heb ik de taxi gedeeld, dit scheelde me weer 200baht.
Onderweg regende het een paar druppels, maar dit mocht de pret niet drukken, mijn avontuur was namelijk echt begonnen…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nayan

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 19883

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 26 Februari 2017

Roadtrip & Afstudeerstage

11 Juni 2014 - 21 Augustus 2014

Thailand en omstreken

Landen bezocht: